22 Haz 2017

Firik Nohut

Firik nohut beni Çukurova'ya, çocukluğuma götürür. Fakir topraklarda dahi bereketle yayılan nohut tarlalarındaki sürgünler, yaza doğru belime kadar uzardı. Gücüm yettiğince topraktan birkaç sap çeker, açıklığa çıkardım. Nohutları, çekirdek çitler gibi kabuklarından ayırır, yerdim. Ellerime cılız yaprakların, tuzlu kokusu sinerdi. Tadı tüm krakerlerden, gofretlerden güzeldi. Emek verilmişti, benimdi.

Bazı akşamlar, elimde demet demet nohutlarla köy kahvesine inerdim. Kahveci Salih, mısır közleme mangalında firikleri üter, bakır bir kap içerisinde babamla oturduğumuz masaya getirirdi.

Tozlu yol kenarındaydı kahvehane. Akşam pembeliği bulut bulut karışırdı toz sarısına. Kasetçalarda hasrete çalan bir türkü; masada kapkara çay, Samsun sigarası ve taze nohutlar...





10 yorum:

  1. Ankara'da da çok popüler bir şel bu, benim bir arkadaşım bayılırdı buna. Tatliş'i gördüm orada.:))

    YanıtlaSil
  2. Benim çocukluğumdan hatırladığım bir lezzet, adını tam bilemez ama kopar-soy gizemli lezzeti bul çok hoşuma giderdi. Taze fındık diyesim geliyor ama firik nohutmuş..

    YanıtlaSil
  3. Geçenlerde annem saksıya bir iki tane nohut atmış, onlar çıkmış ve bir tane de nohut tutmuş. İlk defa gördüm :) böyle yenildiğini bilmiyordum. Bu kadar kolay yetiştiğini de bilmiyordum. :))

    YanıtlaSil
  4. mmm nefis. Ekşi, tuzlu karışık bir tat. Babamlar arka bahçeye ekmiş. Bayılırım

    YanıtlaSil
  5. Taze nohutun kokusu geldi burnuma ♥ En sevdiklerimden....

    Mutlu bayramlar diliyorum sana ve ailene...

    YanıtlaSil
  6. Beni nohut bitkisiyle tanıştırdınız. Yazdığınız Çukurova kültürüyle de tanışmak isterim. Baba mesleğinden ötürü bir yıla yakın kasabada yaşamıştık orada tattığım anıları hiçbir şehirde bulamadım. Taşra insana yalınlık katıyor.

    YanıtlaSil
  7. ben de çok yerdim bu nohutu..kabuklarını soyup nohutlarını yemek, benimde hoşuma giderdi..çocukluğumdan hatırlarım..ne güzel günlerdi..ayrıca inanın bunu yememe rağmen ismi hiç aklıma gelmezdi..yani bilmezdim..şimdi ilk defa ismini sizden duydum..demek ki çocukluğumda severek yediğim nohutun ismi firik nohutmuş :)) vay be..bu bilgiler için kaleminize sağlık..

    YanıtlaSil
  8. Bu nohutla geçti çocukluğumuz ancak şimdi şehirlerde ulaşması zor. Zaman zaman satanları görüp alıyorum ama nedense eskisi gibi güzel ve leziz değil. Kendimizin kopardığı bir başka oluyordu sanki.

    YanıtlaSil
  9. Firik nohut bayılırım. Özellikle çocukken çok heyecanlandım

    YanıtlaSil